Blog Layout

jan. 19, 2022

Waarom is promotiekleding belangrijk voor marketing?

Wat is promotiekleding? Als kleding of accessoires het logo of de boodschap van een bedrijf dragen, worden ze promotiekleding genoemd. Marketeers en bedrijven gebruiken promotiekleding om een merk te promoten en voor marketingdoeleinden. Promotiekleding wordt door velen ook gezien als merkkleding.


U zult promotiekleding vaak vinden in de vorm van shirts, jassen, hoeden, enz. Maar als u goed oplet zal u ook op sommige sweatshirts, slippers, dress shirts, sjaals, schorten, uniformen, bovenkleding, (polo) T-shirts en hoofddeksels een merk zien staan.

Toch is promotiekleding geen nieuw concept. Het stamt al uit 1789 toen een herdenkingsknoop werd gebruikt voor de campagne van George Washington. De knoop maakte de campagne tot een groot succes. Vandaag de dag speelt promotiekleding een zeer belangrijke rol in marketing. We zullen dit in detail bespreken.

1. Promotiekleding versterkt de merkaanwezigheid:

Net als andere promotionele of gepersonaliseerde artikelen, helpt promotiekleding om uw bedrijf te promoten. Op kleding is er namelijk veel ruimte om de boodschap of het logo van uw bedrijf te drukken. Toeschouwers zullen uw merk dus gemakkelijk herkennen. Promotiekleding is een slimme manier om uw merk bekendheid te geven bij het grote publiek.


Bovendien is promotiekleding net een bewegend reclamebord. Promotiekleding kan uw merkpresentie dus altijd en overal creëren en vergroten. En omdat kleding regelmatig gedragen kan worden, krijgt uw merk meer bekendheid.


Een ander voordeel van promotiekleding is dat het logo van uw bedrijf goed uit de verf komt. Het is bovendien een goed idee om vele verschillende outfits te gebruiken om uw merk te promoten. Zo is het altijd slimmer om een collectie te maken in de vorm van T-shirts, sweatshirts, jassen, enz. Het brengt betere resultaten dan simpelweg een T-shirt te gebruiken.


Daarnaast kunt u promotiekleding gebruiken als uw bedrijf deelneemt aan een beurs. Laat uw werknemers de merkkleding dragen. U kunt zelfs een kraampje opzetten om deze merkkleding te verkopen of uit te delen om uw merk bekendheid te geven.

2. Promotiekleding is een kosteneffectieve marketingmethode:

Promotiekleding is in vergelijking met print-, audio-, of videoreclame een budgetvriendelijke marketingmethode. U moet immers een reclamebureau inhuren om reclamecampagnes te maken. Merkkleding kan alle marketingtaken zelf aan.


Meestal wordt de zeefdruktechniek gebruikt voor het maken van promotiekleding. Dit is een zeer kosteneffectieve techniek. U kunt de outfits ook geborduurd krijgen of met andere details volgens de laatste modetrends.

De kwaliteit van de promotiekleding mag echter niet uit het oog worden verloren. Ze moeten er stijlvol uitzien en moeten comfortabel zijn. Bovendien moeten ze kleurecht zijn. Wanneer uw doelklanten hoogwaardige promotiekleding van uw bedrijf ontvangen, zullen ze u langer onthouden.  

Nogmaals, promotiekleding heeft een grotere impact op de gedachten van mensen dan enige andere vorm van reclame. Ze zullen het dragen, gebruiken en iets tastbaars in handen hebben, waardoor ze over uw bedrijf zullen denken.


Bovendien zal een individu uw promotiekleding blijven dragen totdat ze verslijten. Promotiekleding heeft dus een langere houdbaarheid dan een video- of audioreclame van een paar seconden. Promotiekleding kan dus beschouwd worden als een investering op lange termijn, die het hoogste rendement zal opleveren.

3. Promotiekleding bouwt teamspirit op:

Promotiekleding is belangrijk om een gevoel van eenheid en een sterke teamspirit onder uw werknemers op te bouwen. Uw werknemers kunnen bijvoorbeeld tijdens een bedrijfsactiviteit zoals groepsdansen of sportwedstrijden de outfits dragen en uw bedrijf vertegenwoordigen.


Ook zullen uw werknemers er professioneler uitzien als u hen vraagt om promotionele of gepersonaliseerde merkkleding te dragen. Zelfs uw klanten krijgen dan de indruk dat al uw werknemers werken om hetzelfde doel te bereiken.


Bovendien zullen uw werknemers, door het dragen van deze promotionele of gepersonaliseerde merkkledij, een gevoel van saamhorigheid krijgen. Ook al dragen ze die niet regelmatig, kunnen ze de promotiekleding nog steeds dragen bij speciale gelegenheden.


Promotiekleding geeft tevens een goed beeld van hoe uw bedrijf functioneert. Als al uw medewerkers dezelfde outfits dragen voor een bepaalde gelegenheid, zal dat een eendrachtige werksfeer uitstralen.

4. Promotiekleding helpt het vertrouwen van klanten op te bouwen:

U weet al dat promotiekleding helpt om een blijvende indruk van uw merk te creëren, maar promotiekleding is ook belangrijk om het vertrouwen van uw klanten op te bouwen.


Wanneer u meedoet aan een bedrijfsevenement, zal promotionele kleding uw werknemers helpen op te vallen. Bovendien maken ze reclame voor uw merk zonder er veel moeite voor te hoeven doen. Klanten kunnen uw werknemers in promotiekleding gemakkelijk benaderen om iets over uw merk te vragen.


Bovendien kunt u promotiekleding gebruiken voor liefdadigheidsacties en fondsenwerving. U kunt uw promotiekleding namelijk voor een goed doel verkopen. Zodra mensen deze outfits kopen, weten ze dat uw bedrijf in een goed doel gelooft. Ze zullen u dus vertrouwen en in de toekomst overwegen uw producten of diensten te kopen.

5.  Gebruik promotiekleding in een beloningsprogramma voor klanten:

U kunt promotiekleding als beloning aanbieden aan uw beste klanten. Kortom, u kunt promotionele outfits als stimulansen gebruiken. Zorg er echter wel voor dat de merkkleding van goede kwaliteit is. Bovendien moeten ze worden gemaakt volgens de laatste trends. Wanneer uw klanten dus een stijlvolle, comfortabele outfit ontvangen voor het kopen van uw producten/diensten, zullen ze u verkiezen over uw concurrenten.

6. Het lanceren van een nieuw product/dienst wordt eenvoudiger met promotiekleding:

Promotiekleding speelt ook een grote rol bij de marketing van een nieuw product of nieuwe dienst. Het volstaat om een reeks outfits te hebben die deze nieuwe producten of diensten vermelden. Als uw merk al bekend is bij uw klanten, zullen zij snel geïnteresseerd zijn in het nieuwe aanbod. U zult dus, zonder veel uit te geven aan andere vormen van reclame, gemakkelijk in staat zijn om het woord te verspreiden.

Conclusie:

Kortom, het investeren in promotiekleding heeft een groot aantal voordelen. Het zal uw marketingkosten verlagen en de aanwezigheid van uw merk verbeteren. Vergeet ook niet dat u promotiekleding van hoge kwaliteit moet aanbieden om de reputatie van uw merk te verbeteren en waarborgen.

Heb je vragen over promotiekleding? Bel ons op 077 352 3331 of stuur een bericht. 

door Truus Mommers 05 feb., 2024
Heb je je ooit afgevraagd hoe je niet alleen scherp voor de dag komt, maar je ook nog comfortabel voelt in de keuken? Laten we samen de nieuwste trends in horecakleding verkennen, waarbij de focus ligt op comfort, functionaliteit en representativiteit.
02 jun., 2023
Veiligheid op de werkplek is van het grootste belang in elke branche. Een essentieel aspect van werknemersveiligheid is de juiste bedrijfskleding. Het dragen van geschikte kleding kan helpen bij het minimaliseren van risico's en het beschermen van werknemers tegen mogelijke gevaren. In deze blog zullen we de rol van bedrijfskleding in veiligheid en compliance onderzoeken, en waarom het naleven van voorschriften en normen van cruciaal belang is.
Bedrijfskleding is de afgelopen jaren aanzienlijk geƫvolueerd. Van slechts praktische uniformen zijn
16 mei, 2023
Bedrijfskleding is de afgelopen jaren aanzienlijk geëvolueerd. Van slechts praktische uniformen zijn ze getransformeerd naar stijlvolle en functionele outfits die de identiteit van een bedrijf weerspiegelen. In dit blogartikel gaan we de nieuwste trends in bedrijfskleding verkennen. Of je nu op zoek bent naar inspiratie om je huidige bedrijfskleding te vernieuwen of gewoon geïnteresseerd bent in de ontwikkelingen in de branche, we hebben de trends voor je op een rijtje gezet. Laten we duiken in de wereld van moderne bedrijfskleding!
Share by: